• OMX Baltic−0,78%268,69
  • OMX Riga0,06%874,37
  • OMX Tallinn−0,33%1 717,25
  • OMX Vilnius−0,28%1 042,03
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,39%8 180,8
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,64
  • OMX Baltic−0,78%268,69
  • OMX Riga0,06%874,37
  • OMX Tallinn−0,33%1 717,25
  • OMX Vilnius−0,28%1 042,03
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,39%8 180,8
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,64
  • 29.10.15, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja arvestab palkamisel naeratust

Naeratus võib avada mõnegi ukse, rääkis Aqva hotelli ja spaa omanik Roman Kusma eile Rakveres Äripäeva maakonnakonverentsil.
Roman Kusma (vasakul) eile Äripäeva maakonnakonverentsil.
  • Roman Kusma (vasakul) eile Äripäeva maakonnakonverentsil. Foto: Meeli Küttim
„Pikka aega ettevõttesse inimesi valides olen vaadanud, kuidas nad naeratavad,“ lausus ta. „Suppi lauda kandma õpib igaüks, aga naeratus tuleb seest.“
Ettevõtja meenutas, et kui nõukogude ühiskonnas tähendas naeratamine pigem põlgust, siis tema mõistis aastate eest naeratamise tähtsust soomlastega koos töötades. Esimese asjana torkas talle silma just külalislahkus ja tõsiasi, et inimesed naeratavad. „Õnneks hakkas see kiiresti külge,“ rääkis ta.
Teise olulise õppetunni omandas Kusma hulgiladu pidades. Kohalikke kauplusi varustades märkas ta õige pea, kui oluline on kvaliteet. „Tegelikult inimesed ostavad silmadega,“ toonitas ta. „Sellest ärist sain ma selgeks, et tuleb müüa kvaliteeti ja ei tohi klienti petta. Müüa tuleb õiglase hinnaga.“
Kolmanda olulise edu komponendina rõhutas ettevõtja meeskonnatöö olulisust: ettevõte on täpselt juhi nägu. „Kui ikka juht sõimab nurga taga töötajal näo täis, siis ei lähe töötaja kliendi juurde naeratades – oma töötajatesse peab suhtuma paremini kui oma lastesse või vähemalt samaväärselt,“ leidis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele